Świat wokół filiżanki – CAFE FREI i EDI
Wiele osób nie może obejść się bez kawy
CAFE FREI to jedna z najbardziej udanych sieci kawiarni na Węgrzech, która chciała wprowadzić swoje wyjątkowe kawy na półki supermarketów. Firma osiągnęła ten cel z pomocą EDI.
To, co wyróżnia CAFE FREI, to fakt, że oferuje wysokiej jakości kawę z całego świata w przystępnych cenach. Produkty firmy są dostępne zarówno w kawiarniach, jak i w dużych sklepach detalicznych, pozwalając konsumentom cieszyć się „smakiem świata” w zaciszu własnego domu. Dlatego kluczowe dla firmy było zaopatrywanie dużych sieci supermarketów, co z kolei wymagało sieci supermarketów, a to z kolei wymagało od firmy przejścia na technologię cyfrową. Do tej pory CAFE FREI wysyłała zamówienia i faktury w tradycyjny sposób pocztą elektroniczną i tradycyjną.
”Odkąd wdrożyliśmy EDI, wiele rzeczy stało się łatwiejszych”, powiedziała Mariann Holman, kierownik administracyjny w CAFE FREI. „W miarę rozwoju firmy, widzimy potrzebę wdrożenia systemu elektronicznej wymiany danych. EDI pozwala nam świadczyć szybkie i niezawodne usługi naszym partnerom”.
Innym powodem podjęcia decyzji o cyfryzacji procesów korporacyjnych były rosnące oczekiwanie ze strony partnerów biznesowych na korzystanie z EDI.
Pierwszym krokiem w kierunku cyfryzacji była współpraca z kifli.hu, który jest partnerem z własnym systemem. Sieci detaliczne Auchan i Spar wkrótce poszły w jej ślady, a obecnie firma jest w trakcie wprowadzania systemu w sieci detalicznej TESCO. Jest to odpowiedź na zapotrzebowanie rejestracji danych we własnym systemie firmy, jak również w systemie partnera. CAFE FREI wiedziało, że usprawnienie procesów jest kluczowe. W tym miejscu pojawił się EDITEL. Zamówienia i faktury są teraz wymieniane między partnerami biznesowymi wyłącznie za pośrednictwem EDI, dzięki czemu ręczne wprowadzanie danych stało się zbędne.
Wsparcie firmy EDITEL
CAFE FREI i EDITEL Węgry rozpoczęły współpracę w lutym 2022. Firma korzysta z systemu ERP Navision, a EDI zostało zintegrowane tak, aby umożliwić płynną komunikację.
Pani Holmann ma wieloletnie doświadczenie z systemami EDI i jest bardzo zadowolona, że udało jej się przekonać swoich kolegów do korzystania z elektronicznej wymiany danych. Mariann Holman o współpracy z EDITEL: „Od samego początku otrzymaliśmy dużą pomoc od EDITEL, na przykład w uzyskaniu numeru GLN”, powiedziała.
Obecnie CAFE FREI korzysta z rozwiązania komunikacyjnego EDI firmy EDITEL w celu wymiany danych z głównymi partnerami firmy i do archiwizacji danych zgodnej z prawem. Procesy biznesowe przebiegają teraz szybciej i płynniej, co pozytywnie wpłynęło na zadowolenie pracowników. Ostatnie, ale nie mniej ważne jest posiadanie połączenia EDI, aby usprawnić współpracę z nowymi partnerami biznesowymi.
O CAFE FREI
Firma CAFE FREI została założona przez dwóch przyjaciół: Tamás Frei i Tamás Langár. Gama produktów firmy obejmuje kawę, ciastka, gorącą czekoladę, napoje zdrowotne, herbaty, a także wiele innych domowych produktów o wyjątkowych smakach.
Pierwsza kawiarnia CAFE FREI została otwarta na Węgrzech w kwietniu 2007 roku i od tego czasu sieć franczyzowa stale się rozrasta. Firma stała się największą siecią kawiarni na Węgrzech i zatrudnia ponad 300 pracowników.
Symboliczny obraz chroniony prawami autorskimi CAFE FREI