Wywiad z menadżerem IT Raben BEXity
„Na koniec dnia liczy się zadowolenie klienta…”
Od 2020 roku, kiedy EDITEL pomyślnie przeprowadził migrację całego systemu EDI z dawnego środowiska ÖBB dla Raben BEXity GmbH, wiele się wydarzyło: Oprócz zapewnienia ciągłej obsługi EDI z około 5 000 do 20 000 wiadomości EDI dziennie, EDITEL, jako dostawca usług EDI dla Raben BEXity, obsługuje dodatkowo 15 do 20 nowych połączeń klientów rocznie. Za tym często kryją się szczegółowe i czasochłonne procesy koordynacyjne, w których płynna i pełna zaufania współpraca jest kluczowa. W poniższym wywiadzie Robert Blum, Dyrektor IT w Raben BEXity GmbH, wyjaśnia, dlaczego ta współpraca działa tak dobrze i dzieli się swoimi przemyśleniami na temat głównych wyzwań w sektorze EDI:
Robert Blum, Dyrektor IT, Raben BEXity GmbH
Co zmieniło się w bieżącej obsłudze EDI od czasu migracji dwa lata temu i jakie wyzwania się pojawiły?
Naszym celem jest zawsze oferowanie klientom najlepszej możliwej obsługi. W obszarze EDI oznacza to gwarantowanie terminowych wdrożeń i poprawnych integracji w każdym momencie. Jako klient jestem świadomy, że często przenosimy stres na innych, ale krótki czas realizacji jest zawsze dla nas największym wyzwaniem. Jednak do tej pory zawsze dotrzymywaliśmy wszystkich terminów i nie przypominam sobie, żebyśmy musieli powiedzieć klientowi „przepraszamy, nie możemy tego zrobić”. Więc brawa dla EDITEL za dobrze wykonaną pracę!
W jakich obszarach działalności EDI jest szczególnie istotne dla Państwa firmy i dlaczego?
Dla nas nie chodzi o konkretne obszary działalności – EDI jest cenne tam, gdzie jest duży wolumen. Na przykład, w przypadku klientów z wyższej półki lub kluczowych klientów, którzy potrzebują innej jakości obsługi, jak otrzymywanie informacji zwrotnej na temat pojedynczych zamówień.
Czy są inne obszary w Raben BEXity, gdzie widzisz potencjał dla EDI?
Tak, ale to jest płynna struktura. Jesteśmy bardzo skoncentrowani na EDI i używamy go również dla naszych średnich i mniejszych klientów, ponieważ jest to znacznie bardziej efektywne.
Jakie są kluczowe aspekty Państwa współpracy z EDITEL?
Nasza współpraca opiera się na prostym założeniu: my określamy treść, a EDITEL zajmuje się technicznymi aspektami w tle. To odzwierciedla zaangażowanie wszystkich i działa doskonale przez ostatnie kilka lat.
Które zespoły Raben BEXity są w kontakcie z EDITEL?
U nas jest to dość zgrabnie zorganizowane, więc mamy jedną osobę odpowiedzialną za interfejsy, która jest głęboko zaangażowana i skupia się wyłącznie na tym.
Jak przebiega Państwa współpraca z EDITEL i jak oceniasz ich wiedzę oraz wsparcie?
Współpraca jest na najwyższym poziomie i działa na bardzo wysokim poziomie. To normalne, że pojawiają się różne tematy koordynacyjne – ale dopóki biznes działa, są to tylko drobne szczegóły. Na koniec dnia najważniejsze jest dla mnie zadowolenie klienta.
Czy widzisz jakieś możliwości do poprawy?
Nie, ponieważ dostajemy dokładnie to, czego oczekujemy, więc wszystko jest w porządku.
Gdyby Raben BEXity nie miał już EDI, to…
…nie przewozilibyśmy nic – to fakt. Nie bylibyśmy w stanie realizować transportów bez pracy z Elektroniczną Wymianą Danych, ponieważ 75% naszych zamówień jest na niej opartych, z wieloma podsystemami również połączonymi. Na przykład, aby firma partnerska mogła przekazać klientowi informacje o przesyłce, polega na informacjach zwrotnych od swoich spedytorów. Więc, jeśli nie możemy dostarczyć informacji zwrotnej, końcowy klient nie otrzymuje żadnych informacji o swojej przesyłce. To właśnie dlatego EDI jest po prostu niezbędne dla rodzaju usług logistycznych, które świadczymy.
Gdzie widzisz największe korzyści z technologii EDI ogólnie?
Przyspiesza to procesy i tym samym uwalnia zasoby. Zawsze dążymy do oferowania najlepszej obsługi w najlepszej cenie na rynku – EDI pomaga nam to osiągnąć.
Jakie są ogólne cele/strategie Raben BEXity w zakresie digitalizacji?
Jesteśmy już bardzo zdigitalizowani, ale stopień naszej digitalizacji i wymagania, które musimy spełniać, zawsze zależą od naszego otoczenia.
Gdybyś miał porównać współpracę z EDITEL do miasta w Europie, które by to było?
Wiedeń. Miasto, które zawsze jest wymieniane jako najbardziej przyjazne do życia i o najwyższej jakości w różnych rankingach, nawet jeśli jego mieszkańcy mogą być czasem marudni. 😉
O firmie Raben BEXity GmbH
Raben BEXity GmbH, jako część międzynarodowej Grupy Raben, jest wiodącym specjalistą w zakresie logistyki w zakresie ładunków drobnicowych, czarterowych i magazynowania w Austrii. Firma posiada 15 lokalizacji na terenie całego kraju, zatrudnia 650 osób i codziennie realizuje ponad 10 000 przesyłek. Znaczące oparcie się na transporcie kolejowym pozwala na transport niskoemisyjny i zrównoważone rozwiązania.